OT2766 VW 181 - Baditz László - Budapest
OT3337 VW Karmann Ghia Coupe - Simor Péter - Budapest
KE 507 GH VW 1600i Mexico Harlequin - Kurimszky Jenő - Szlovákia
CJS173 VW Typ 3 Limousine - Fazekas Tamás - Budapest
BOU400 VW 1200 - Endrődi Gábor - Kaposvár
CTE632 VW 1200 - Kovács Gergő - Sümeg
LPY878 VW 1200 - Mihály Ferenc - Pécs
OT1324 VW 1600 Variant - Moller Ferenc - Leányvár
BB WL 82 H VW Typ 82 Kübelwagen - Bittó Gábor - Stuttgart
OT3021 VW Karmann Ghia - Dr Nagy Gábor - Budapest
LJZ318 VW 1303 - Váradi Gábor - Kisújszállás
OT0405 VW Karmann Ghia - Ecker Dániel - Gödöllő
HKY322 VW 1500 Cabrio - Schlosser Zoltán - Sopron
UED606 VW 181 Farkas Tamás - Sümegcsehi
GAH256 VW 1200 - Hajas Tibor - Gór
CYC226 VW Passat
HHS048 VW Golf Cabrio
LTC600 VW New Beetle
HPG237 VW Golf Cabrio "Etienne Aigner"
LTC600 VW Amarok - Porsche M5 - Budapest
OT3337 VW Karmann Ghia Coupe - Simor Péter
1. Kuzma Viktor 24:151
2. Horváth István 24:867
3. -
1. Szabó Péter 20:035
2. Szabó Miklós 22:406
3. Ninkovic Dusko 23:128
1. Sárga Gábor 11:744
2. -
3. -
1. Szirákiné Gliba Zsuzsanna 23:659
2. Höfer Norbert 27:320
3. Dudás András 31:728
1. Napolcz György 11:005
2. Nagy Dávid 11:945
3. Kappel Márton 12:439
1. Szekeres Tamás 8:723
2. Bozai László 10:374
3. Mihálszky Roland 10:407
VW Typ 82 Kübelwagen 1942 - Bittó Gábor - Stuttgart
VW Typ 82 Kübelwagen 1942 - Bittó Gábor - Stuttgart
Schmidt Péter 88 éves
Hungaroring Sport Zrt.
Volkswagen
Coca-Cola
Allianz Hungária
Pioneer
VW DEPO Magazin
Porsche M5
Bug-Box
Bug-Parts
Találkozunk jövőre is!
MBK
A Rajzások története majdnem egyidős a klubbal. A rendezvényt 1991-es megalakulása után 1992-ben rendezte meg a klub először, április elsején a Népstadion területén „Bolondos Bogaras Nap” néven. Körülbelül 80-85 Bogár vett részt rajta. Tréfás vetélkedők, ismerkedés és felvonulás volt a program. A következő évtől a Budapest Sportcsarnok Parkolója lett az állandó helyszín, egészen az 1999 Karácsonyán bekövetkezett tűzig, melynek során a csarnok leégett. A következő évtől kezdve más-más helyszínen voltak a rajzások, leszámítva a TESCO parkolót, ahol 3 évig maradt a rendezvény.
1992 - Népstadion
1993 - Budapest Sportcsarnok Parkolója
1994 - Budapest Sportcsarnok Parkolója
1995 - Budapest Sportcsarnok Parkolója
1996 - Budapest Sportcsarnok Parkolója
1997 - Budapest Sportcsarnok Parkolója
1998 - Budapest Sportcsarnok Parkolója
1999 - Budapest Sportcsarnok Parkolója
2000 - Népstadion Kert
2001 - Pesterzsébet Kossuth Lajos utca
2002 - Pesterzsébet TESCO
2003 - Pesterzsébet TESCO
2004 - Pesterzsébet TESCO
2005 - Fővárosi Autópiac
2006 - Hungaroring 15. Jubileumi Rajzás
2007 - Buy-Way – Porsche Buda
2008 - Kincsem Park
2009 - Városligeti Műjégpálya
2010 - Westend City Center
2011 - Hungaroring 20. Jubileumi Rajzás
1992 Április Elseje Bolondos Bogaras Nap
Fotó: ifj. Vaczkó László klubtag
A Hungaroring megközelíthető az M3-as autópályán, ahol Mogyoródnál kell letérni, onnan közvetlen út vezet a versenypályához. Figyelem! Autópálya matrica szükséges Budapest felől is!
A pálya megközelíthető normál úton is, a régi Fóti úton , vagy az M3 autópálya bevezető szakaszán, ahol a Shell kútnál lehet lehajtani Fót irányába. Fótra beérve a nagytemplomnál kell jobbra fordulni.
A további útirányt a képek mutatják.
Megérkezés.
7:30 Helyszíni regisztráció kezdete
8:00 Behajtás a Hungaroring területére
8:55 Megnyitó, műsorvezető: Kőváry Barna
9:00-12:00 Felhajtás a pályára, csoportos autózás egyéni tempóban (érkezési sorrendben)*
10:00-13:00 Allianz Vezetéstechnikai Pálya (rántópad és vízfüggöny)*
12:30-15:00 Gyorsulási Verseny (külön nevezéssel)*
-széria kategóriák
-1200
-1300
-1500-1600
-Transporter
-tuning kategóriák
-„Levegős” Tuning
-„Vizes” Tuning
15:30 Eredményhirdetés a 20 legszebb jármű díjazása, gyorsulás kategóriánkénti első 3 helyezett díjazása
16:00 Felvonulás a pályán (összes résztvevő)*
17:00 Program zárás, elvonulás
VW Park Assist bemutató – Porsche M5
VW kerékcsere verseny – Porsche M5
Gyerek sarok, ugráló vár
„Verseny” Büfé
Használt alkatrész börze
Partnerek kiállítása
Modellautó bemutató
MBK jubileumi Tagsági Kártyák osztása
* A részvétel feltételeit a TUDNIVALÓK menüpontban olvashatod
** A részvétel feltételeit a GYORSULÁS menüpontban olvashatod
A versenypálya használatának előfeltétele minden esetben legalább egy éves, érvényes jogosítvány, megfelelő gépkocsivezetői tapasztalat.
Minden gépkocsivezető a Hungaroring versenypályát saját felelősségére veszi igénybe, ajánljuk kiegészítő biztosítás megkötését egyénileg!
Amennyiben olyan esemény megy végbe a pályán (felolajozás, mentés, takarítás), amiért az időtervben csúszás történik, úgy a rendező a biztonsági szempontokat figyelembe véve módosíthat a menetek hosszán és számán. Ilyen esetekben tájékoztatjuk az érintetteket!
A csoportok a 40-41-es boxokhoz vezető úton sorakozhatnak fel. A résztvevő csak a boxutcában felsorakozott, megadott csoportban hajthat a versenypályára. Az autózások száma függ a résztvevők létszámától, valamint a pályán bekövetkező eseményektől. Egy csoport általában 20-25 autóból áll, ennél magasabb részvétel esetén a biztonság érdekében, újabb csoport szervezésére kerül sor. Egy csoport körülbelül 10 percet tölt a pályán. A fel és lehajtást a sportbírók engedélyezik és irányítják.
A résztvevők a rendezők utasítására, a nyitott 40-41-es boxokon keresztül hajthatnak a boxutcába.
A boxutcában csak egy irányban lehet közlekedni. A versenypályára minden esetben csak a boxutcából lehet kihajtani és a résztvevők a pálya elhagyása után ide vagy a felső depo parkolóba érkeznek vissza.
A boxutcában a megengedett sebesség maximum 30 km/h!
Tilos a versenypályára hajtani, ha a box kijárati lámpa piros!
A boxutcában az ún. gyorssávban (a bal oldalon) megállni, parkolni tilos! Megállni, parkolni csak a jobb oldalon lehet. Miután egy adott csoport befejezte programját, a Millennium Tower végénél lévő kapun, a sportbírók utasítása szerint, el kell hagynia a boxutcát és a főépület mögötti depóban parkolhat, amíg a következő programja kezdődik.
Az adott csoportba sorolt autók felsorakoznak a boxutcában. 5-10 másodperces indítással, egyenként, önállóan a versenypályára hajtanak, ahol 10 perc elteltével a rajt - cél vonalnál, kockás zászlóval leintésre kerülnek. Leintés után egy teljes levezető kört megtéve, Millennium Tower végénél lévő kapun keresztül a depóban lévő parkolóba hajtanak. Ha valakinek problémája van, bármikor kiállhat a boxutcába. A meneten belül vezetőt cserélni nem lehet.
A versenypályán a forgalom egyirányú, az óramutató járásával megegyező. Tilos a versenypályán megállni, tolatni vagy megfordulni. Esetleges műszaki hiba esetén, a résztvevő hagyja el a versenypályát, húzódjon a biztonságos helyre, pl. a korlát mellé, vagy szálljon ki és az autóját hátrahagyva, álljon biztonságos helyre a korlát mögé. Kérjük a többi autó ilyen vagy hasonló esetben, ne álljon meg, a segítségnyújtást bízza a műszaki mentőkre.
A versenypályán autózásra az aszfaltcsík teljes szélessége használható. A kanyarokat úgy nevezett ideális íveken autózva is be lehet venni. Előzni, mind a bal, mind pedig a jobb oldalról lehet. A haladás ívét, irányát, mindig az elöl haladó határozza meg. Tilos a versenypályán teljes szélességben többször irányt változtatva haladni (cik-cak), vagy olyan hirtelen és indokolatlan kormánymozdulatokat tenni, amellyel a többi résztvevő megzavarható, vagy veszélyeztethető. Driftelni TILOS!
Előzésnél az előzésre készülő jármű, minden esetben győződjön meg róla, hogy az előzendő jármű vezetője észlelte előzési szándékát, ahhoz magatartásával segítséget nyújt és az előzési manővert, csak ezután hajtsa végre.
Ha valakit előzni kívánnak, az előzendő jármű vezetője, egyértelmű úttartásával, esetleges lehúzódásával jelezze a másik jármű vezetőjének, hogy észlelte előzési szándékát.
Kerüljétek, az úgynevezett féktávon való előzéseket, mert rendkívüli veszélyforrást rejt magában!
A versenypályán bekövetkezett esetleges balesetek megítélésénél nem a közúti közlekedésre vonatkozó szabályok, hanem az FIA sportszabályai az irányadók (kivételes esetektől eltekintve, az ütközéseket általában "szokásos versenybalesetnek" minősíti).
A pálya mellett található sportbírói posztokon (csak korlátozott számban van használatban), az ott elhelyezett sportbíró a vezetők részére az alábbi zászlójelzéseket adhatja:
lengetett sárga zászló:
- a pályán, vagy annak közvetlen közelében veszélyforrás van (megállt autó, beavatkozó jármű stb.)
- sebességüket csökkentsék, készüljenek fel az esetleges megállásra, és elővigyázatosan haladjanak tovább
- megállni csak a sportbíró határozott utasítása vagy a pálya eltorlaszolódása esetén kell
- bemutatása után előzni szigorúan tilos!
- hatálya mindaddig tart, amíg a következő sportbíró lengetett zöld zászlóval nem jelez
- a zászlójelzések minden esetben a bemutatás vonalától érvényesek
lengetett piros zászló
- az esemény megszakítását jelenti, és egy időben valamennyi bírói poszton bemutatásra kerül
- a versenypályán olyan esemény történt, amely miatt a versenyvezetőség az esemény folytatását nem látja biztonságosnak
- ebben az esetben a részvevők kötelesek azonnal lassítani, a megállásra is felkészülve, a sportbírók utasításait betartva lassan a boxbejáraton keresztül a boxutcába, onnan pedig a depoba (parkolóba) hajtani
Az a résztvevő, aki magatartásával, vezetésével veszélyezteti önmagát, résztvevő társait, vagy nem tartja be a sportbírók, rendezők utasításait, az eseményen való további részvételből kizárásra kerül!
A MOTORSPORT VESZÉLYES!
Klubunk 20 éves fennállását ünnepeljük 2011-ben. Ünnepi rendezvénysorozatunk első találkozója a 20. Jubileumi Tavaszi Rajzás, április 9.-én a Hungaroringen. Kérjük figyelmesen olvasd át a tájékoztatót, mely a rendezvényen részvétellel kapcsolatos szabályokat, tudnivalókat tartalmazza. Reméljük, hogy ez a nap mindannyiunk számára felejthetetlen élmény lesz, jó készülődést, a rendezvényen pedig jó szórakozást kívánunk!
A 20. Jubileumi Tavaszi Rajzás VW Bogaras Találkozón részt vehetnek a klasszikus léghűtéses VW járművek (összes típus és évjárat) illetve vízhűtéses VW-k közül a bemutatásra alkalmas, egyediesített, különleges kivitelű, veterán, vagy hobbi célú járművek.
Egyéb típusú járművel a rendezvényt résztvevőként látogatni nem lehet, tehát a nem Volkswagen gyártmányú járműveket egyáltalán nem várjuk a rendezvényre. Egyéb típusú járművel érkezők a (Hungaroringen kívüli) külső parkoló területét használhatják, a rendezvényre nem hajthatnak be. Trélerrel, utánfutóval, pótkocsival nem lehet behajtani. A járműveket nem őrizzük.
Kivételt képez: HUNGARORING dolgozók és bérlők járművei, STAFF megjelöléssel a rendezők járművei, a KIÁLLÍTÓK járművei, a SAJTÓ járművei, egyéb szolgálatok járművei (RENDŐRSÉG, TŰZOLTÓSÁG, MENTŐ).
A Magyarországi Bogarasok Klubja tagjai járművükkel a rendezvényt ingyenesen látogatják.
Nem tagok részére a részvételi díj 3.000.- Ft/jármű, a járműben ülők számától függetlenül.
(Amennyiben a klubtagkénti azonosításod sikertelen, úgy meg kell váltanod a részvételt, de a névre szóló nyugtával a későbbiekben kérhetsz visszatérítést, ha klubtagságodat valóban korábban rendezted)
A rendezvényre érkezés 7:30-tól lehetséges. A Hungaroring bejáratánál található benzinkút, kérünk mindenkit, hogy annyi üzemanyagot vegyen a járműbe, ami a programokon részvételhez elegendő.
A Hungaroring előtti parkolóban és a bevezető úton lehet felsorakozni. Az érkezők rendszám és személyazonosítást követően belépő matricát kapnak. Az MBK családi kedvezmény itt is érvényes, tehát egy tagság esetén több jármű illetve a többi családtag is behajthat.
8:00-tól lesz kapunyitás. Az út ki lesz jelölve bójákkal, illetve rendezők is segítik a tájékozódást. A jelzéseket követni illetve betartani kötelező, az útról letérni TILOS!
Külön parkoló részt biztosítunk a léghűtéses, illetve a vízhűtéses járművek részére.
Kérjük a parkolási rend önkéntes betartását!
(Ez mindkét társaság kifejezett kívánsága, a szervező szintén ezt kéri minden résztvevőtől! Bízunk abban, hogy e szabály önkéntesen is betartható)
A parkolás a széleken 45’-ban, középen a fehér sáv kihagyásával merőlegesen lehetséges, hogy a megfelelő számú jármű elférjen, és a közlekedő folyosók is járhatóak legyenek. Ebben az esetben a kiállás is könnyebb. Közlekedő folyosót lezárni, keresztben parkolni tilos.
Amennyiben megtaláltad a parkolóhelyed, a járművet lezárva magára hagyhatod.
A parkolási és közlekedési rend a linkre kattintva letölthető:
A közlekedő folyosókat szabadon hagyva azokon maximálisan 5 km/h sebességgel lehet haladni. Amennyiben a közlekedő folyosón torlódás látható, a parkolóhelyről kiállni nem szabad. A parkolóban a pályára felhajtás során, a közlekedő folyosón a járművet elhagyni tilos. Néhány perces várakozásnál a motort viszont célszerű leállítani, de a járművet ekkor sem lehet elhagyni!
A programokon részvétel érkezési (a gyorsulási versenyen nevezési) sorrendben történik. Kérjük ennek figyelembe vételét. Az időkorlátok, és a pályaszabályok miatt adott számú jármű vehet részt a programokon. Kérjük mindenki legyen türelmes!
A pálya tesztre külön nevezni nem kell, érkezési sorrendben, sorban állással lehet részt venni. A pályán egyszerre 20-25 jármű mozoghat. Mindenki 2 kört mehet. Amikor a résztvevő kihajtott a parkolóból a 40-41-es boxokon keresztül a boxutcába, felsorakozik és várja a pályabíró engedélyét. Ezt követően felhajt a pályára. A 2 kör megtétele után a pályabíró jelzésére lehajt a pályáról. A pálya hossza 4381 m, így átlagos tempóban autózva 10 percenként mehet fel egy csapat, egy kis rátartással 300-350 jármű tud végigmenni a pályán a 3 óra alatt. Javasoljuk, hogy aki ezen a programon kíván részt venni, az érkezzen korán a rendezvényre! A szabályok be nem tartása minden további résztvevő pályán eltölthető idejét csökkenti, (addig nem indulhat el egy másik etap, amíg az előző összes résztvevője le nem jött a pályáról)
Külön nevezés nem szükséges, érkezési sorrendben, sorban állással lehet részt venni. A pályán és az odavezető úton egyszerre 20-25 jármű mozoghat. Mindenki 2 kört mehet. A meneteket oktatók irányítják, zászlóval, jelzésekkel. Amikor a résztvevő kihajtott a pályáról akkor normál tempóban, igyekszik visszatérni a felső depóba. Körülbelül 150 jármű tud részt venni ezen a programon. Kérünk mindenkit, ne álljon meg, hanem folyamatos haladással igyekezzen biztosítani, hogy más is fel tudjon jutni a pályára. A szabályok be nem tartása minden további résztvevő pályán eltölthető idejét csökkenti. A pályára jutást a térkép alapján lehet végrehajtani.
15:30-kor eredményhirdetést tartunk. Díjazzuk a 20 legszebb járművet, és a gyorsulási verseny 6 kategória első három helyezettjét. Ezt követően felkészülünk a felvonulásra.
16:00-tól az összes résztvevő a 40-41-es boxokon keresztül kihajt és felvonul a pályára. ahol 1 órán keresztül lesz körözés. Mindenki úgy hajtson fel a pályára, hogy már nem lesz visszatérés a parkolóba, a felvonulás vége egyben a találkozó vége is. 17:00-kor a sportbírók jelzése szerint kihajtás a pályáról a közútra, és elvonulás a KRESZ betartásával.
Aki nem vesz részt a felvonuláson azok számára 16:30-tól elvonulás a kijárat felé úgy, hogy 17:00-ig a parkolót minden résztvevő járműnek el kell hagyni.
A találkozón kizárólag használt alkatrészt lehet árusítani. A belépést követően ingyenesen lehet árusítani Bogár csomagtérben elférő alkatrészeket, (Olyan mennyiséget, amellyel a csomagtér lezárható.) vagy egyéb járműben maximálisan 360x500x200 mm-es méretű, 1 db „tejes láda” mennyiségű méretű alkatrészt lehet ingyenesen bevinni a találkozó területére. A mennyiséget a behajtásnál a rendezők ellenőrzik. Amennyiben a résztvevő járműben több alkatrész található, úgy a többletmennyiségtől függetlenül, arra a bejáratnál pótjegyet kell váltani, mely 5.000.- Ft-ba kerül. Az árusítás, csere-bere kizárólag a járműből történhet.
Kipakolni a betonra, vagy a járműre (tetejére, oldalára akasztgatni) szigorúan TILOS! A járműveknek minden esetben azonnal menetkésznek, mozgásképesnek kell lenni!
A versenyzőknek egy felbakolt kirögzített VW Polo-n kell a hátsó kereket cserélni. A verseny időre megy, a leggyorsabb nyer.
Fődíj : egy teszthétvége az új VW Jetta-val a PORSCHE M5 jóvoltából!
Az új Touran-ban debütáló Park Assist II-t próbálhatják ki a résztvevők program színesítésként, az automata parkoló funkcióval ki és be lehetne állni a parkoló autók közé.
A résztvevők oklevelet kapnak, amit később postáznak ki a megadott címre a PORSCHE M5 által.
A parkolóban lesz a gyermekek számára ugráló vár. A gyermekek 14 éves kor alatt kizárólag szülői felügyelettel látogathatják a rendezvényt.
A rendezvényen a szervező előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen kereskedelmi és reklám tevékenység nem folytatható. A résztvevő járműveken sem lehet olyan felirat, amelyik kereskedelmi, vagy szolgáltató vállalkozást hirdet. Az ilyen reklámokat hordozó járművek belépését a rendező megtagadhatja. TILOS bármilyen új alkatrész, kiegészítő, tartozék, ruházati cikk, ajándéktárgy árusítás. TILOS továbbá mindenfajta szórólapozás, reklámtáblák kihelyezése! A járműveken semmilyen kilátást takaró, zavaró tárgy, nem lehet. A járművek körül semmilyen mozgást akadályozó tárgy nem lehet.
Kérünk minden résztvevőt, hogy a rendezői, a versenypálya, és a találkozó szabályainak maximális betartásával igyekezzen biztosítani a saját és mások szórakozásának biztonságát. Kerüljük el, hogy felelőtlen magatartásból eredően a pálya használat időszakosan leálljon. Pl. baleset, vagy olajfolyás. Ilyenkor a program leáll, amíg a beavatkozó autó elszállítja a sérült, vagy meghibásodott járművet. A parkolási rendet is kérjük betartani, elsősorban a közlekedő utak szabadon hagyásával. A vizes-levegős parkolási rendet is mindenki tartsa be azonos típusok lehetőleg igyekezzenek egymás mellé állni, mert így sokkal látványosabb lehet a találkozó.
Öltözködjünk rétegesen, minden időjárási helyzetre felkészülve. A szél a Hungaroringen mindig fúj, erre biztosan számíthatunk. Korhű öltözékben megjelenésnek is örülnek a szervezők. (Korabeli verseny overall, stb.)
A versenypályán a Hungaroring FIA szabályokkal egyező biztonsági szabályok érvényesek. A program kialakítása során – figyelembe véve, hogy a pályát hobbiautós közönség fogja igénybe venni – közösen arra törekedtünk, hogy a lehetőségekhez mérten minél többen és minél többet tartózkodjunk a versenypályán oly módon, hogy az a sportszakmai és a biztonsági szabályoknak egyaránt megfeleljen. A speciális tudnivalókat a PÁLYASZABÁLYOK menüpontban olvashatod. A pályára fel és lehajtásnál, valamint a pályán autózásnál a sportbírók utasítása az irányadó, ennek betartása a résztvevőkre nézve kötelező.
A rendezvényen biztonsági szolgálat és klubos rendezőség működik. Kérdéseiddel fordulj a láthatósági mellényben lévő klubos rendezőkhöz, akik útbaigazítanak. MBK RENDEZŐ
Amennyiben rendbontást vagy rendzavarást észlelsz, fordulj a formaruhás biztonsági szolgálatot végző kollégákhoz. SECURITY
A rendezvényen civil ruhás biztonsági szolgálat is működik a rend fenntartása érdekében.
A járműveket nem őrizzük.
A pálya használat során a biztonsági öv használata kötelező. (Amelyik járműben van.)
A pályán autózás sok esetben olyan körülményeket jelent, ami közúti forgalomban sohasem fordul elő. Mivel a régi járművek ülésének oldaltartása korlátozott (vagy egyáltalán nincs) a kanyarban a bent ülők az ülésből elmozdulhatnak. A biztonsági öv szorosabbra állításával segíthetjük az ülési pozíció megtartását.
Ha nincs biztonsági öv, célszerű az első ’A’ ajtó oszlopnál térd alatt a ’B’ oszlopnál pedig vállal kitámasztani. Például 1967-előtti Bogaraknál lehetőleg ne az ajtónak támaszkodjunk!
Mivel a karosszéria a kanyarban csavarodik a régi típusú zárakkal ellátott ajtók kinyílhatnak. Különösen veszélyes lehet, ha a szegélyen lévő rázókőre hajtunk, mert az erős vibráció miatt a zár „kipattanhat” és a vezető, vagy az utas a járműből kieshet. Lásd videó 1:50-nél.
Az erős igénybevételtől a fék időszakosan és/vagy részlegesen meghibásodhat, illetve nem működhet megfelelően. Ha azt tapasztaljuk, hogy:
-a fékhatás csökken
-a fékpedál felkeményedik
-a fékpedál beesik
-a fékpedál „máshol fog”
csökkentsük a sebességet, és a hiba mértékének megfelelően cselekedjünk. Ha a fék hűlésével a fékhatás javul, akkor a pályán haladás folytatható. Ha a fékrendszer hatástalan marad „tönkremegy” „teljesen elmegy a fék” akkor a pályáról lehúzódva a járművet lassítsuk motorfékkel és állítsuk meg rögzítő fékkel. Várjuk meg a segítséget a járműben.
Nedves karteres motornál a kanyarban az olajnyomás lámpa felvillanhat, amennyiben néhány másodperc után elalszik, akkor tovább lehet haladni. Amelyik járműből az olaj folyik (bármelyik olaj) a pályára nem hajthat fel.
Minden résztvevő belépéskor minimálisan 150 km-re elegendő üzemanyaggal érkezzen. Amennyiben a pályán valaki megáll emiatt, értékes időt veszítünk, ami kis gondossággal elkerülhető. A pálya bejáratánál közvetlenül van üzemanyag-töltő állomás.
A versenyre nevezés a kiállítói boxoknál az MBK Adminisztrációnál. Nevezni írásban lehet 12:00-ig. A nevezési díj 1.000.- Ft/jármű. A nevezésnél kapott sorszámozott matricát a jármű szélvédőjére felül középre kell ragasztani. A versenyen csoporton belül bárki mehet bárkivel, a kiértékelés kategóriánként lesz.
Kategóriák:
1200 léghűtés
1300 léghűtés
1500-1600 léghűtés
Transporterek léghűtéssel
Kategóriák:
Léghűtéses tuning
Vízhűtéses tuning
2-2 starthelyről történik felváltva az indítás, amíg egy páros indul, a másik páros felkészül. A verseny iránya ellentétes a pálya irányával. A verseny 12:30-15:00-ig tart.
Le-Mans-i rajt: a versenyző páros egy meghatározott helyről indítókulccsal a kézben jelre indulva odaszalad az autóhoz, beül, beindítja a motort és teljesíti a távot a lehető legrövidebb idő alatt.
Lámpás rajt: a versenyző páros az autóban ülve járó motornál feláll a rajtvonalra, és lámpa jelzésére indulva és teljesíti a távot a lehető legrövidebb idő alatt.
FIGYELEM!
A verseny során a járművek fokozott igénybevételnek vannak kitéve. Az ennek felróható esetleges meghibásodás a résztvevő kockázata.
A rendezvény ideje alatt „verseny” büfé üzemel, szendvics, üdítő, kávé kapható.
2006 Tavaszi Rajzás Hungaroring 1 2006 Tavaszi Rajzás Hungaroring 2 2006 Tavaszi Rajzás Hungaroring 3 2006 Tavaszi Rajzás Hungaroring 4 2006 Tavaszi Rajzás Hungaroring 5 |
|
A találkozó plakátja |
A találkozó plakátja |
Érkezés a Hungaroringre |
Parkolási és közlekedési rend a találkozón |
A közlekedő utakat mindig hagyjuk szabadon |
A pályára kizárólag a 40-41-es boxokon keresztül lehet felhajtani |
A parkolóból (felső depóból) hátul a boxutcába hajtani TILOS! |
Beléptetés |
Április Elseje Bolondos Bogaras Nap, az első évadnyitó |
Ifj. Vaczkó László klutag képei |
Április Elseje Bolondos Bogaras Nap, az első évadnyitó |
Ifj. Vaczkó László klutag képei |
A rendezvény házigazdája: Hungaroring Sport Zrt. Fő támogatók: | |
Volkswagen |
Coca-Cola |
Allianz Hungária Biztosító |
Pioneer |
VW DEPO Magazin |
Bug Box |
Bug Parts BBT Hungary |
Pneu Trade Kft. |
D.A.S. Jogvédelmi Biztosító |
Porsche M5 |
Hungaroring Sport Zrt.
Levelezési cím: H-2146 Mogyoród, Pf. 10.
Cím: 2146 Mogyoród, Versenypálya 0222/2/3/6
Főkapu GPS: N 47° 58.346' E 19° 24.246'
Tel.: +36 28 444 444
Fax: +36 28 441 860
E-mail: office@hungaroring.hu
Weboldal: www.hungaroring.hu
Magyarországi Bogarasok Klubja
Levelezési cím: H-1701 Budapest, Pf. 265.
Cím: 1042 Budapest, Árpád út 88.
Tel: +36302955474
Fax: +3612172830
E-mail: bogarasok@bogarasok.hu
Weboldal: www.bogarasok.hu
20. Jubileumi „Tavaszi Rajzás” Évadnyitó VW Bogaras Találkozó